Helgens bygge

| Byggen | Kommentera (0)
Idag vid halv 11 tog jag mig i kragen. Kaninerna har behövt ett nytt hus på landet ett tag men jag har både varit för snål, inte hittat något passande och heller inte orkat bygga ett eget förren nu. Jag gjorde en skiss och drog nr till källaren. När jag ritade upp alla bitar på plywooden gjorde jag om en del, och det blev mycket bättre så. Huset tog ca 4 timmar att göra. Allt från mäta, tänka, slipa osv. Klurigt var det att få ihop biten med dörren & fönstret i delarna på sidan. Det gick i alla fall, och GUD va nöjd jag är!  Detta är större än deras gamla, men tar mindre plats. Konstigt som det låter. Sedan är det ett platt tak också, något som jag störde mig på att det gamla huset inte hade. 
 
Nöjd liten Hanna, storstädat buren gjorde jag också. Skönt att komma ut til landet nästa vecka till ett nytt hus och ren och fräsch bur!
 


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Shadows Light
Skorpan är en liten dvärgvädurstös född den 24 april 2012. Hennes färg kallas White-svart och är alltså en svarta kaninen på bilden.

Skorpan tävlar kaninhoppning på sommar tid och är just nu klassad lätt.
Coconut Passion
Cocos är en blandning av dvärgvädur och hermelin & född 2011 den 18 januari. Hennes är viltgrå chinchilla wienertecknad, då hon är den gråa kaninen på bilden.

Cocos tävlar också kaninhoppning sommartid på lätt klass.